29 August 2011

YeaH!!! Esok Raya!!!

Assalamualaikum semua!!!
seperti mana yang korang semua tahu esok telah tibanya bulan Syawal...semalam gua sedih...malam ini pun gua lagi sedih sebab Ramadhan memey telah tinggal kita...tapi according to the title cerita gua malam ini mesti ceria..cececeh....sekarang my mum tengah sibuk buat kuih raya untuk dihidangkan kepada tetamu yang beruntung esok..hihihi...however,my dad pun busy juga...busy dengan ketupat nya laa...oohh,,my dad is very talented you know...jangan pandang sebelah mata la dengan my dad....he seorang yang pandai balut ketupat....so right now,my whole family is doing their work very cheerful...dan gua pun lagi sibuk...gua sibuk dengan blog gua ini lah...hahahahaha....bukan apa,,gua mesti tulis cerita yang menarik hatta ramai yang tertarik...hihihi....hari raya merupakan hari yang paling best in the world...every races,nation have their own festival....for Muslim we celebarate Hari Raya Puasa and then so...jadi tipulah kalau ada orang cakap raya ini kureng...mak gua cakap raya zaman dulu dengan raya zaman sekarang,,raya zaman dulu lagi seronok...gua ni macam pelik arr kan...jadi gua tanya mak gua apa yang seronok sangat raya zaman dulu ini??
mak gua dengan selamber seraya bercerita....kalau dulu nak raya,,sehari sebelum raya..budak-budak kat kampung pakat-pakat kejar ayam untuk dimasak...tidak kira lah perempuan or lelaki..kejar tetap kejar ayam itu...mana tidak nya,,semua orang nak upah kalau dapat ayam seekor....cuba korang bayangkan macam mana mereka kejar ayam sekeliling kampung...hahaha...fun right??lepas itu,mak gua sambung lagi..kalau sekarang budak-budak datang raya..mesti minta duit raya saja..kalau diajak makan dulu..huh,,berbagai alasan yang dilemparkan...tapi dulu...kalau tidak masuk makan kuih raya rumah tersebut..jangan harap lah nak dapat duit raya..so,,kena la juga melantak setiap rumah...lepas itu,,kalau sudah pergi raya dalam 10 buah rumah,,baru dapat RM1.00....bayangkan kalau korang kena masuk setiap rumah makan hidangan dia???confirm korang semua mengah nak jalan jauh lagi....so..I think raya zaman dulu lebih menyeronokkan daripada raya zaman sekarang...hehehehe...itu cuma my opinion...setiap orang ada pendapatnya yamg tersendiri...so..hope all of you seronok membaca coretan gua kali ini...sehingga ketemu lagi...
Assalamualaikum....
Chalobeteh!!!
♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Putera Pisces ♥

No comments:

Post a Comment